E-mail komen niet altijd aan of als spam
Als de e-mails van facturen of offertes niet altijd aankomen kun je de volgende instellingen nagaan:
1. Het afzender adres moet een werkende mailbox zijn en bij voorkeur op een eigen domeinnaam.
Standaard is het afzender adres het mail adres uit het profiel van de beheerder. Bij "instellingen->e-mail->voorkeuren" kun je een aangepast afzender adres opgeven.
2. Als bij "instellingen->e-mail->voorkeuren" de optie "Verstuur direct vanaf je eigen mail adres" is gekozen dan is het van belang dat onze SPF en DKIM records zijn toegevoegd aan de DNS van je domeinnaam. Neem hiervoor contact op met je systeembeheerder of zet de instelling terug naar "Verstuur namens efactuurdirect"
Klik hier voor uitleg om SPF en DKIM records in te stellen.
3. Gebruik je een BCC adres voor een kopie van alle facturen en offertes?
We ervaren dat sommige mailserver het niet toestaan dat het BCC adres gelijk is aan het afzender adres. In dit geval kun je een alternatief mail adres gebruik.
4. Het aanpassen van e-mail sjablonen en gebruik van specifieke woorden in de sjablonen kan een negatieve invloed hebben op de reputatie van spamfilters. Je kunt hiervoor een test factuur naar https://www.mail-tester.com/ sturen om de mail opmaak op spam te beoordelen.